Carat en ReSpons presenteerden onlangs onder een gezamenlijke paraplu de eerste editie van de Event Media Monitor.
De monitor is een onderzoek naar de mediacampagnes van 33 grote Nederlandse publieksevenementen. Het onderzoek biedt inzicht in de mediaprestaties van evenementen en geeft objectieve marktinformatie over de effecten van event-sponsoring. Hiermee wordt een handreiking geboden aan de branche en adverteerders die naast de “˜experience‘ veelal op zoek zijn naar harde bereikcijfers.
Het rapport bevat de analyses van zowel de (betaalde) mediacampagne als de “˜free publicity‘ van de opgenomen evenementen. Deze evenementen zijn zorgvuldig geselecteerd uit de Evenementen Top 100 en de Sport Evenementen Monitor van ReSpons. In het rapport worden de kengetallen bereik in de doelgroep, gemiddelde contactfrequentie en bruto mediawaarde van een evenement helder gepresenteerd. Daarbij is tevens een onderverdeling gemaakt naar de verschillende mediumtypen. Uiteraard bevat het rapport ook een uitgebreide toelichting, een onderzoeksverantwoording en een overzicht van de totale bruto mediawaarden van de evenementen, uitgesplitst naar betaalde campagne en free publicity.
Zie persbericht.