Nielsen breidt haar registratie van het mediumtype out of home (OOH) verder uit met de gegevens van Schiphol Media. Dit bedrijf exploiteert verschillende buitenreclame formaten, waaronder digitale borden, billboards en masten. Verreweg de meeste reclame-objecten bevinden zich in de terminal van Schiphol. Op basis van de bruto mediabestedingen in 2011 heeft Schiphol Media een aandeel van ruim 7% in de totale bruto mediabestedingen aan out of home. In 2010 voegde Nielsen ook al de bruto mediabestedingen van Clear Channel Hillenaar, Azero (v/h vanPuffelen) en MMD Media toe. Sinds 2012 zijn ook de bruto mediabestedingen van Ngage Media, exploitant van digital out of home media, beschikbaar.
In januari 2012 is Nielsen ook gestart met het weergeven van het aantal vlakken dat voor een campagne is ingeschakeld bij billboards en abri’s. Alle aan de registratie van out of home deelnemende exploitanten leveren hiervoor de informatie aan, ook Schiphol Media. Met het registreren van het aantal vlakken wordt feitelijk het aantal vlakdagen inzichtelijk gemaakt. Hierdoor biedt Nielsen nu ook inzicht in het volume binnen het mediumtype out of home, vergelijkbaar met seconden op radio en televisie en pagina’s in print.
Verder verdeelt Nielsen vanaf januari 2012 de bruto mediabestedingen van de aangeleverde campagnes over het aantal dagen dat een campagne loopt. Voorheen boekte Nielsen de totale bruto mediabestedingen van een out of home campagne op een vaste dag binnen de campagneperiode. In de nieuwe situatie krijgt elke dag binnen de campagne periode een gelijk deel van de totale bestedingen van de campagne toegewezen. Voordeel van deze wijziging is ook dat nu precies inzichtelijk is wat de begin- en einddatum is van een campagne. Daarmee ontstaat een nauwkeuriger beeld van de bruto mediabestedingen per campagne en krijgt men beter inzicht in de ontwikkelingen in de markt.