STIR scoort bovengemiddeld onder jongeren
De Stichting Internetreclame (STIR) leverde op donderdag 23 juni jl. de mei-resultaten van het bereiksonderzoek internet uit aan aangesloten participanten en andere afnemers van de data.
Uit de resultaten blijkt dat de bij STIR aangesloten websites in mei gezamenlijk ruim 87% van de Nederlandse internetpopulatie van 13 jaar en ouder bereikten. Dat is een stijging van ruim 3% ten opzichte van de bereikscijfers van april. De STIR-sites genereerden in mei ruim 2,3 miljard pageviews, 0,5 miljard meer dan in april. De stijging in bereik en pageviews wordt veroorzaakt door autonome groei van aangesloten sites, maar ook door toevoeging van nieuwe sites aan het internet bereiksonderzoek.
Bereik bovengemiddeld onder jongeren
Verder valt op dat vooral in de jongste doelgroepen het bereik van STIR sites hoog is. In de doelgroep 13″“19 jarigen bereiken de gezamenlijke STIR sites ruim 92% en in de doelgroep van 20″“34 jarigen 89,5%. Deze bevinding bevestigt dat ook in Nederland het internet dé plek is voor marketeers om jongeren te bereiken.
In Engeland deed het EIAA (European Interactive Advertising Associatien) hier al onderzoek naar. Zie ook het eerdere bericht op deze site.
In een PDF op www.stir.nl staan de bereikcijfers en aantallen pageviews van mei.