• Home
  • Het Media Loket
    • Referenties
    • Disclaimer
  • Mediaonderzoek in Nederland
  • Contact
  • Mediavacatures
Image
  • Online
    • Internet
    • Mobiele telefonie-SMS
  • Print
    • Dagbladen
    • Tijdschriften
  • RTV
    • Radio
    • Televisie
  • Mediabestedingen
  • Overige
    • Branches Doelgroepen
    • Brievenbus DM
    • Buitenreclame
    • Mediaonderzoek.nl
    • MWG
    • Onderzoeksbureaus
    • Oud nieuws
    • Overige mediumtypen
    • Soccernomics
    • Tijdsbesteding

STIR bereik groeit naar 87% in mei

Door Peter Wiegman 
op 28 juni 2005 

STIR scoort bovengemiddeld onder jongeren

De Stichting Internetreclame (STIR) leverde op donderdag 23 juni jl. de mei-resultaten van het bereiksonderzoek internet uit aan aangesloten participanten en andere afnemers van de data.

Uit de resultaten blijkt dat de bij STIR aangesloten websites in mei gezamenlijk ruim 87% van de Nederlandse internetpopulatie van 13 jaar en ouder bereikten. Dat is een stijging van ruim 3% ten opzichte van de bereikscijfers van april. De STIR-sites genereerden in mei ruim 2,3 miljard pageviews, 0,5 miljard meer dan in april. De stijging in bereik en pageviews wordt veroorzaakt door autonome groei van aangesloten sites, maar ook door toevoeging van nieuwe sites aan het internet bereiksonderzoek.

Bereik bovengemiddeld onder jongeren
Verder valt op dat vooral in de jongste doelgroepen het bereik van STIR sites hoog is. In de doelgroep 13″“19 jarigen bereiken de gezamenlijke STIR sites ruim 92% en in de doelgroep van 20″“34 jarigen 89,5%. Deze bevinding bevestigt dat ook in Nederland het internet dé plek is voor marketeers om jongeren te bereiken.

In Engeland deed het EIAA (European Interactive Advertising Associatien) hier al onderzoek naar. Zie ook het eerdere bericht op deze site.

In een PDF op www.stir.nl staan de bereikcijfers en aantallen pageviews van mei.

Channels: Oud nieuws
5.770 x bekeken
Mediaonderzoek.nl
Copyright © 2023 Alle rechten voorbehouden
iThemes Builder van iThemes
Powered by WordPress
Creative Commons License

Mediaonderzoek.nl Cookies Policy

Deze website maakt gebruik van cookies. Bezoek onze Privacy Policy pagina voor meer informatie over onze privacy policy.

Close