• Home
  • Het Media Loket
    • Referenties
    • Disclaimer
  • Mediaonderzoek in Nederland
  • Contact
  • Mediavacatures
Image
  • Online
    • Internet
    • Mobiele telefonie-SMS
  • Print
    • Dagbladen
    • Tijdschriften
  • RTV
    • Radio
    • Televisie
  • Mediabestedingen
  • Overige
    • Branches Doelgroepen
    • Brievenbus DM
    • Buitenreclame
    • Mediaonderzoek.nl
    • MWG
    • Onderzoeksbureaus
    • Oud nieuws
    • Overige mediumtypen
    • Soccernomics
    • Tijdsbesteding

Oplage dagbladen -2,5%

Door Peter Wiegman 
op 3 januari 2013 

De oplage van alle dagbladen in Nederland is in het derde kwartaal van 2012 gedaald met 2,5%. Dat is in vergelijking met hetzelfde kwartaal in 2011. De oplage van de landelijke dagbladen daalde 2% en kwam uit op 1,69 miljoen exemplaren. De oplage is inclusief de digitale replica’s. Als deze buiten beschouwing worden gelaten is de daling iets meer dan 3%. Trouw heeft als enige papieren titel een stijging weten te realiseren in Q3 2012. De oplage ging van 89.000 naar 91.000. De Telegraaf en AD hebben absoluut gezien het meest ingeleverd. Bij De Telegraaf daalde de oplage met 23.000 naar 540.000. Het AD leverde 9.000 exemplaren in en kwam uit op 382.000. Bij de regionale dagbladen was de daling met 4,5% groter dan bij de landelijke bladen. In totaal telde HOI hier 1,32 miljoen exemplaren in het derde kwartaal van 2012. De gratis dagbladen groeiden met 2% naar zo’n 730.000 exemplaren.

Visual via InCT

Channels: Mediabestedingen Tijdsbesteding
16.900 x bekeken
Mediaonderzoek.nl
Copyright © 2023 Alle rechten voorbehouden
iThemes Builder van iThemes
Powered by WordPress
Creative Commons License

Mediaonderzoek.nl Cookies Policy

Deze website maakt gebruik van cookies. Bezoek onze Privacy Policy pagina voor meer informatie over onze privacy policy.

Close