• Home
  • Het Media Loket
    • Referenties
    • Disclaimer
  • Mediaonderzoek in Nederland
  • Contact
  • Mediavacatures
Image
  • Online
    • Internet
    • Mobiele telefonie-SMS
  • Print
    • Dagbladen
    • Tijdschriften
  • RTV
    • Radio
    • Televisie
  • Mediabestedingen
  • Overige
    • Branches Doelgroepen
    • Brievenbus DM
    • Buitenreclame
    • Mediaonderzoek.nl
    • MWG
    • Onderzoeksbureaus
    • Oud nieuws
    • Overige mediumtypen
    • Soccernomics
    • Tijdsbesteding

Jan Houwert (Wegener): “Het schiet gewoon niet op.”

Door Peter Wiegman 
op 9 augustus 2005 

Vandaag publiceerde Wegener de halfjaarcijfers over 2005 (ook te volgen via een webcast). In een toelichting op de cijfers gaf bestuursvoorzitter Jan Houwert een verhelderend beeld op de huidige ontwikkelingen op de advertentiemarkt. “Het schiet gewoon niet op”, zo was zijn oordeel. De oplages dalen, de advertentie-inkomsten dalen en het volume van vooral nationale adverteerders en gerubriceerde advertenties stemden de voorman van het concern niet vrolijk. Opvallend is wel de stijging van het aantal personeelsadvertenties. Dat duidt veelal op een beginnend herstel van de economie.

Wegener presteerde volgens Houwert iets slechter dan de twee concurrenten PCM en De Telegraaf. Wel gaf hij aan hoopvol gestemd te zijn over de joint-venture met PCM. De nieuwe krant (een fusie tussen AD, De Dordtenaar, Rotterdams Dagblad, Utrechts Nieuwsblad, Amerfoortse Courant, Goudse Courant en Haagse Courant) verschijnt op 1 september.

Klik hier voor de presentatie en de cijfers.

Channels: Oud nieuws
6.698 x bekeken
Mediaonderzoek.nl
Copyright © 2023 Alle rechten voorbehouden
iThemes Builder van iThemes
Powered by WordPress
Creative Commons License

Mediaonderzoek.nl Cookies Policy

Deze website maakt gebruik van cookies. Bezoek onze Privacy Policy pagina voor meer informatie over onze privacy policy.

Close