Sinds 1 oktober is het Belgische PTOC (Performance Toussaint Outdoor Center) gestart met een Nederlandse vestiging. PTOC is een specialist voor planning en aankoop van buitenreclame PTOC NL doet de analyse, planning, inkoop en controle van alle vormen van out-of-home media. Zij analyseren, adviseren, bemiddelen in alle objectiviteit, uitgaande van de wensen en doelstellingen.
Volgens Nabbnet is het fenomeen ‘poster specialist’ in Nederland relatief onbekend. Fred Kuhlman, directeur van het Nationaal Adviesbureau Buitenreclame (NABB) op zijn weblog: “Al jaren opereert Rob van Houten met zijn bedrijf Maxicon zich op dit terrein, waarbij hij zich gespecialiseerd heeft in de inkoop van met name billboards. Internationaal zijn de grote mediaconcerns allen actief met eigen poster specialists zoals Aegis met Posterscope en WPP met Kinetic (o.a. het vroegere Poster Publicity), maar in Nederland heeft dit fenomeen nog geen vaste voet aan de grond gekregen.”
Poster specialists vormen een nieuwe schakel in de reeks adverteerder-reclamebureau-mediabureau-exploitant. Ze hebben zich gespecialiseerd in het mediumtype Out-of-Home en proberen een extra dimensie te geven aan de rol die mediabureau nu op dit terrein innemen. Gezien de groei van out-of-home qua volume en qua aanbod, verwacht NABB dat PTOC (en de concurrenten die ongetwijfeld gaan komen) een rol in de markt voor zich zal gaan opeisen.
Beste Peter,
Bedankt voor het plaatsen van een bericht over onze onderneming PTOC. Graag wil ik je nog wijzen op een kleine schoonheidsfout: de internationale posterspecialist van Aegis is Posterscope. De internationale posterspecialist van WPP is Kinetic. Poster Publicity International (PPI) is volledig opgegaan in Kinetic.
Groet,
Jurjen van Vliet
PTOC NL BV
@Jurjen: dank voor de aanvulling!Ik zal het aanpassen.