Het nieuwe jaar is begonnen. Dat betekent dat alle tellers weer op 0 staan voor wat betreft de statistieken van menig blog. Zo ook deze. Met frisse moed beginnen we aan een nieuwe reeks, maar niet voordat ik een overzicht heb gemaakt van het afgelopen jaar. Voor het gemak heb ik alle cijfers over vier kwartalen verdeeld. Dat leest eenvoudiger.
In totaal realiseerde Mediaonderzoek.nl in 2005 zo’n 120.000 bezoeken en bijna 225.000 pageviews, waarvan 95.000 in het laatste kwartaal. Gemiddeld per dag zijn dat er 1.040 in het laatste kwartaal van 2005. Een haast lineaire ontwikkeling is te zien bij de groei van het aantal RSS-readers. Elk kwartaal wordt aantal bijna verdubbeld.
In het eerste kwartaal telde ik nog maar 22 readers per dag (in januari 2005 startte ik met Feedburner). Het tweede kwartaal was goed voor 47, in het derde kwartaal ging dat naar 82 om tenslotte te eindigen op 143.
Het meest gelezen artikel in 2005 was Media hebben grote invloed op kinderen en jongeren. De titel deed het erg goed in Google. In totaal is het artikel bijna 1.500 keer gelezen of opgevraagd.
Via Feedburner is het artikel Talpa een analyse tot nu toe het meest opgevraagd. Het artikel kwam tot stand in samenwerking met Carat Insight.
Onderstaand de grafieken van het aantal bezoekers, pageviews, RSS-readers en clickthroughs:
Ik hoop dat de lijn zich in 2006 voortzet zodat we op weg kunnen naar de miljoenste pageview op dit blog. De ambitie is er absoluut.