Vandaag zijn alle dagbladen ‘behangen’ met een Honig-advertentie met als thema ‘Het Honig WK-shirt kun je niet missen’. De advertentie is geplaatst in het kader van de ADCN/Cebuco workshop eerder dit jaar. De dagbladen bieden Honig met de workshop, waarbij de advertentie ook echt geplaatst wordt, een kans om kennis te maken met het mediumtype. Behalve de dagbladadvertenties wordt de actie ondersteund met een tv-commercial (5 seconden tag-on), een radiospot en POS-materiaal.
Cebuco zal een effectonderzoek uitvoeren en het meet het aantal bonnen dat wordt teruggestuurd.
Zowel Honig als Cebuco hebben hooggespannen verwachtingen van de campagne. Beide partijen verwachten dat ‘heel Nederland’ straks in een oranje T-shirt over straat gaat tijdens de WK.
We houden de resultaten voor u in de gaten . . . Ik hoop wel dat men het dagblad-effect kan isoleren van de rest van de uitingen. Daar is het uiteindelijk om te doen lijkt me vanuit de ogen van Cebuco.