AMMA-jury’s bekend

De juryleden voor de AMMA 2014 zijn bekend vandaag bekend gemaakt. Negen jury’s bepalen de winnaars en genomineerden in 9 van de 10 categorieën. Nieuw is de jury voor Media-exploitant van het jaar waar nu een case ingezonden moet worden om in aanmerking te komen voor deze titel. De jury gaat de inzending beoordelen maar zal ook gebruik maken van de resultaten van een online onderzoek. De winnaar in de categorie Carl Lipp-prijs wordt bepaald door middel van een online enquête. De MWG heeft voor de nieuwe editie het aantal categorieën aangepast van 12 naar 10. Beste Mediastunt en Beste Single Mediastrategie zijn komen te vervallen. Daarnaast worden de 2 onderzoekcategorieën Hans du Chatinier voor professionals en studenten gecombineerd tot 1  onderzoekprijs. Nieuw is de categorie ‘Beste Creatieve Gebruik van een Medium’ voor een mediumtype dat op een onderscheidende en effectieve manier is ingezet. De categorieën met voorzitters zijn:


• Beste Mediastrategie – Astrid van den Oetelaar (FrieslandCampina)
• Beste Creatieve Gebruik van een Medium – Winston Gerschtanowitz (Talpa)
• Beste Interactieve Mediastrategie – Jeroen de Bakker (Lab1111)
• Beste Media-innovatie – Dick van der Lecq (Etcetera)
• Mediabureau van het Jaar – Ton Rozestraten (RTL)
• Media-adverteerder van het Jaar – Karlijn Schram (LeBrand)
• Media-exploitant van het jaar – Marianne Bruijn
• Hans du Chatinier-prijs – Peter Wiegman (Het Media Loket/Mediaonderzoek.nl)
• YIM Mediatalent van het jaar – Maartje Symons

De deadline voor inzendingen loopt tot en met vrijdag 21 februari 2014. Informatie over criteria, richtlijnen en voorwaarden zijn te vinden op www.mwg.nl.
De nominaties zullen medio april bekend worden gemaakt en op woensdag 28 mei 2014 is de feestelijke uitreiking in het DeLaMar Theater te Amsterdam.

10.640 x bekeken
Scroll naar boven