Internet goed alternatief voor TV
Tijdens het WK Voetbal zal het aantal TV-adverteerders niet toenemen, maar wel het aantal commercials. De zogeheten grp-druk zal fors oplopen bij vooral “˜telecom‘ en “˜bier‘. Dat blijkt uit de WK Monitor 2006, een onderzoek dat actiemarketingbureau Draft in samenwerking met mediabureau Initiative heeft laten uitvoeren.
Volgens Draft-directeur Charles Borremans moeten adverteerders meegaan in die druk, anders lopen ze het gevaar om onder te sneeuwen. Maar met een klein budget kun je ook zichtbaar zijn, als je maar iets opvallends doet. Dat geldt vooral voor producten die niet tot de twee genoemde productgroepen behoren.
Als tv uiteindelijk geen optie is, is internet een meer dan interessant alternatief. Hoewel televisie en dagbladen de meest gewilde mediumtypen zijn om in te haken op een evenement als het WK voetbal, is te verwachten dat ook het online traject tijdens het WK weer een grote vlucht zal nemen. Begin dit jaar, tijdens de Olympische Winterspelen, was er al sprake van een grote online coverage. Hetzelfde is te verwachten tijdens het WK. Ook zonder dit soort populaire evenementen, is online hét medium in ontwikkeling en met stijgende budgetten. Een “˜evenementenjaar‘ als 2006 zal deze ontwikkeling een extra boost geven.
Bron: Marketing Tribune