• Home
  • Het Media Loket
    • Referenties
    • Disclaimer
  • Mediaonderzoek in Nederland
  • Contact
  • Mediavacatures
Image
  • Online
    • Internet
    • Mobiele telefonie-SMS
  • Print
    • Dagbladen
    • Tijdschriften
  • RTV
    • Radio
    • Televisie
  • Mediabestedingen
  • Overige
    • Branches Doelgroepen
    • Brievenbus DM
    • Buitenreclame
    • Mediaonderzoek.nl
    • MWG
    • Onderzoeksbureaus
    • Oud nieuws
    • Overige mediumtypen
    • Soccernomics
    • Tijdsbesteding

24% US-jongeren continu online

Door Peter Wiegman 
op 10 april 2015 

Pew Research Center heeft een rapport gepubliceerd met daarin cijfers van de US-kids (13-17 jaar) en hun online gedrag. Hieruit blijkt dat 24% van de jongeren zegt min of meer continu online te zijn. Vooral de smartphone is hier debet aan. Driekwart van deze jongeren heeft de beschikking over een smartphone. Slechts 12% geeft aan niet de beschikking te hebben over een mobiele telefoon. Ten aanzien van de sociale netwerken blijft Facebook veruit favoriet. 71% van de genoemde groep zegt die netwerk te gebruiken. Nummer twee is Instagram met 52%, gevolgd door Snapchat met 41%. Facebook is eveneens het meest gebruikte netwerk bij 41% van de jongeren. Voor Instagram geldt 20%. Jongens hebben wat meer voorkeur voor Facebook dan meisjes. Zij zijn relatief vaker te vinden op Instagram. Hetzelfde onderscheid is te vinden naar leeftijd. De jongere jongeren vinden we meer op Instagram, de oudere jongeren blijven bij Facebook. Er wordt ook driftig gecommuniceerd met tekstdiensten, zo blijkt. Per dag ontvangt een jongere met smartphone gemiddeld 30 berichten. Hiervoor wordt veelal Kik of Whatsapp gebruikt.

Als gekeken wordt naar jongens en meisjes blijkt dat de meisjes veel meer te vinden zijn op de social networks. Vooral de beeld-georiënteerde diensten zoals Instagram en Snapchat doen het goed. 61% van de meisjes gebruikt Instagram en 51% gebruikt Snapchat. Voor de jongens ligt dat met 44% en 31% een stuk lager. Zij spelen liever een videogame op een console. Maar liefst 91% van de jongens heeft er zelf een of heeft toegang tot zo’n console. Bij de meisjes is dat 70%. 84% van de jongens speelt ook daadwerkelijk games terwijl dat bij de meisjes slechts 59% is.

Het onderzoek is uitgevoerd door GfK en telt 1.060 ouders en 1.060 kinderen in de leeftijd van 13-17 jaar. Vergelijkingen met vorige versies van het onderzoek zijn lastig, aangezien er nu online vragen zijn afgenomen (zelf invullen), terwijl oudere versies gebruikt maakten van telefonische enquêtes.

Visual via Becuo.com

Channels: Branches Doelgroepen Mobiele telefonie-SMS
9.025 x bekeken
Mediaonderzoek.nl
Copyright © 2023 Alle rechten voorbehouden
iThemes Builder van iThemes
Powered by WordPress
Creative Commons License

Mediaonderzoek.nl Cookies Policy

Deze website maakt gebruik van cookies. Bezoek onze Privacy Policy pagina voor meer informatie over onze privacy policy.

Close