• Home
  • Het Media Loket
    • Referenties
    • Disclaimer
  • Mediaonderzoek in Nederland
  • Contact
  • Mediavacatures
Image
  • Online
    • Internet
    • Mobiele telefonie-SMS
  • Print
    • Dagbladen
    • Tijdschriften
  • RTV
    • Radio
    • Televisie
  • Mediabestedingen
  • Overige
    • Branches Doelgroepen
    • Brievenbus DM
    • Buitenreclame
    • Mediaonderzoek.nl
    • MWG
    • Onderzoeksbureaus
    • Oud nieuws
    • Overige mediumtypen
    • Soccernomics
    • Tijdsbesteding

Carat wint Hans du Chatinier-AMMA

Door Peter Wiegman 
op 22 mei 2015 

Gisteravond zijn de AMMA’s uitgereikt in een uitverkocht Theater Amsterdam. Temidden van de adverteerder van het jaar, het mediabureau van het jaar, de exploitant van het jaar, YIM Mediatalent van het jaar en vele andere prijzen werd ook de AMMA voor het beste mediaonderzoek uitgereikt. Dit jaar viel Carat in de prijzen met Focus on Teens. In het kielzog gingen ook GfK, SMALL en Pointlogic mee op het podium. Dit vanwege hun betrokkenheid in het project. GfK was overigens ook bij de andere genomineerden betrokken, of zelfs hoofdgenomineerde ingeval van het online bereiksonderzoek GfK DAM, voorheen ook wel bekend als DDMM. Het aantal inzendingen is dit jaar minder dan de laatste jaren. Volgens de AMMA-commissie is dit een direct gevolg van de continue aanscherping van de beoordelingscriteria en categorieën en het kwalitatief stijgende niveau van cases door de jaren heen. Er wordt nu selectiever en kritischer gekeken naar de mogelijke ‘winkans’.

Na de break staan alle winnaars nog even op een rij en uiteraard allemaal van harte met deze mooie prijs!

De winnaars van de AMMA-awards 2015 zijn:

Beste Interactieve Mediastrategie: Ikea Pinterest kamer – MEC, PR bureau NewsLab

Beste Creatieve Gebruik van een Medium: Microsoft IE meets 22tracks – UM, Vice Media

Beste Mediastrategie: ING Financieel Fit – Mindshare, JWT Amsterdam

Media-adverteerder van het jaar: Jumbo – UM

Media-exploitant van het jaar: RTL Nederland

Mediabureau van het jaar: Starcom

YIM Mediatalent van het jaar: Bobbie Hollanders – Spring Creek

Carl Lipp-prijs (Mediavertegenwoordiger van het jaar) Fanneke Schoemaker-Krol – SBS

Beste Media-innovatie: Programmatic digital out of home advertising – Cadreon, My Adbooker, CS Digital Media, Platform161

Hans du Chatinier-prijs: Carat Focus on Teens – Carat, GfK, SMALL, Pointlogic

Met dank aan Mervyn Brookson voor de foto 😉

Channels: MWG
3.691 x bekeken
Mediaonderzoek.nl
Copyright © 2023 Alle rechten voorbehouden
iThemes Builder van iThemes
Powered by WordPress
Creative Commons License

Mediaonderzoek.nl Cookies Policy

Deze website maakt gebruik van cookies. Bezoek onze Privacy Policy pagina voor meer informatie over onze privacy policy.

Close