Cijfers over televisiekijken zijn al vele jaren volop beschikbaar. Het is toch verbazingwekkend hoe weinig bekend is over de beleving van de kijkers. SPOT heeft daarom nieuw onderzoek uitgevoerd dat verrassende uitkomsten oplevert over hoe en waarom mensen televisie kijken.
Op donderdag 14 oktober 2004 zal SPOT in het Okurahotel te Amsterdam de resultaten van dit onderzoek presenteren, geplaatst in het kader van ‘family marketing’.
Uit het onderzoek blijkt onder meer hoe zeer een-avondje-televisiekijken-met- familie-en-vrienden in is. Deze bevindingen sluiten nauw aan bij actuele ontwikkelingen op het gebied van marketing, waarbij de familie als decision making unit een steeds grotere rol gaat spelen. Professor Fred Bronner houdt een presentatie over ‘gezinspraak’, waarna Zoltan Laszlo van Essent de weerbarstigheid van de praktijk zal bespreken. De middag zal gepast worden afgesloten met een column van Heleen van Royen (foto).
Het programma ziet er als volgt uit:
15.00 uur : Zaal open
15.30 uur : Opening door Ton Rozestraten, voorzitter SPOT
15.35 uur : Kijkstijlen door Paul van Niekerk (SPOT)
16.15 uur : Family Decision Making and Advertising door Fred Bronner (UvA)
16.45 uur : De Essent Case door Zoltan Laszlo (Essent)
17.15 uur : Column door Heleen van Royen
17.35 uur : Borrel
19.00 uur : Einde bijeenkomst
Voor meer informatie bij zie SPOT.