‘k Loop net met de post naar binnen, valt bovenstaande foto er tussenuit met het onderschrift “Kan ik je afvoer ontstoppen?” en als afzender www.lekkerklusje.nl Die gaat het blog op, was mijn eerste reactie. Geweldige uiting, wie bedenkt zoiets? denk ik nog. Blijkt het om de site www.tocasa.nl te gaan van collegablogger Eduard de Wilde. Ik heb ‘m meteen gebeld voor een toelichting, maar hij was helaas niet bereikbaar.
Als je naar www.lekkerklusje.nl gaat mag je een heel melig spelletje spelen waarna je naar www.tocasa.nl wordt geleid. Dit is een site die onlangs gelanceerd is en waar klussen en klussers elkaar ontmoeten. Als je een klus hebt thuis kun je via tocasa een vakman zoeken. Het doel van de site is om de klusmarkt meer transparant te maken.
De mail-actie is onderdeel van een regionale pilot (in en rond Amersfoort) en ‘k ben dan ook erg benieuwd naar de resultaten. Eduard, kun je ons op de hoogte houden?
Kijk, dat is nou mooi dat je op zo’n manier teweten komt dat een actie in ieder geval is uitgevoerd!
Het idee erachter is om een viral achtige campagne te voeren waarbij de polaroids als teaser dienen. Ze moeten mensen nieuwsgierig maken om naar lekkerklusje.nl te gaan. Overigens hebben we ook een uiting met een mooie dame erop waarop staat: zullen we mijn slaapkamer nemen? Daar reageren mensen minder positief op. Die vinden ze net iets te banaal. Paolo doet het wat dat betreft beter…..
De uitdaging is om de viral marketing regionaal te houden. Daarom hopen we dat mensen de site doorsturen naar vrienden en bekenden. Overigens valt dat aspect wel tegen. Wel praten ze er fysiek over en dat is op zich natuurlijk mooi. Ik heb het idee dat er een grotere (kans op) beloning tegenover moet staan tegenwoordig om mensen te stimuleren de campagne door te sturen.
Het doorklikken naar Tocasa.nl gaat heel goed, laat mooie conversiecijfers zien.
Achteraf gezien kan je je afvragen of het nu niet te omslachtig is geweest. Eerst mensen naar een actiesite sturen en dan pas door laten gaan naar Tocasa.nl
Maar zoiets weet je pas achteraf. wanneer je ziet dat het virale tegenvalt. …..
Wat betreft het verspreiden van de polaroids in de folderpakketten heb ik gemengde gevoelens. Aan de ene kant weet je dat een grote groep consumenten echt zit te wachten op de folders, een andere groep gooit hem integraal weg. Ook hoor ik van mijn dochter dat een grote groep bezorgers de pakketten integraal in de container gooien ipv bezorgen. Dat is een kwestie van prijs. Gezien het feit dat het een lokale pilot is, is het budget beperkt. Verspreiding via de folderpakketten is heel goedkoop, maar levert ook veel waste op. Tja, wat is wijsheid?
‘Geweldige uiting, wie bedenkt zoiets?’
Ik zei de gek ;-p
@EJ: een beetje lijp moet je wel zijn ja om zoiets te bedenken, maar ik blijf het zeggen, de uiting is geweldig.
@Eduard: dank alvast voor het kijkje achter de schermen. Uiteraard benieuwd naar de vrouwelijke tegenhanger van Paolo. Heb je een linkje naar de Polaroid 😉
Het is inderdaad wel een lange weg van de Polaroid via lekkerklusje/spel naar tocasa. Maar als het goed is komt dat uiteindelijk wel ten goede aan de kwaliteit van de bezoekers van tocasa. Conversie dus.
Heel veel suc6 in ieder geval met de pilot en hopelijk straks de landelijke uitrol!
Whats on a mans mind? Ik dacht dat het ging om een gay datingsite.
Ik heb altijd het idee dat veel van die profielen op een datingsite niet echt zijn. Daarom meld ik mij ook altijd alleen maar gratis aan. En daarna zoek ik dan via http://www.irisje.nl het e-mail adres van mensen die een profiel hebben op zo’n dating site.
Scheelt weer een hoop geld en gedoe!