Screenforce publiceert vandaag het bericht dat Egta, de Europese branchevereniging voor de TV- en radio-industrie, een paper heeft samengesteld waarin de visie van TV-broadcasters op een toekomstgericht TV-bereiksonderzoek is uitgewerkt. Dit paper, getiteld TV Charter, is volgens Screenforce een commitment van de TV-broadcasters aan een verantwoorde en transparante meting van TV-content en TV-reclame binnen het moderne ecosysteem van TV en online video. De eenvoudige principes, die in de TV Charter worden benoemd, zijn bedoeld om de lat hoger te leggen wat betreft de meetbaarheid, de transparantie en de verantwoording van data.
Voor het eerst is er een meetstandaard voor de gehele TV-industrie gedefinieerd. De TV Charter is aangenomen door een overgrote meerderheid van Egta’s 155 aangesloten saleshouses en The Global TV Group, bestaande uit broadcasters en brancheorganisaties uit Europa, VS, Canada, Australië en Latijns-Amerika.
Het uiteindelijke doel van Egta en haar achterban is om een solide basis te leggen voor de TV-industrie. Door gezamenlijk op te trekken en een evoluerend bereiksonderzoek op te zetten, zorgen de hoogste normen ervoor dat er op mondiaal niveau vergelijkingen mogelijk zijn. Daarbij worden er tegelijkertijd bruggen met de andere stakeholders in de reclame-industrie gebouwd, binnen een landschap dat steeds meer digitaal, multi-screen en cross-platform is.
De TV-bedrijven committeren zich met deze TV Charter aan een voortdurende en consistente aanpak van het bereiksonderzoek:
- Ze passen de kwaliteit en transparantie van TV-onderzoek toe op de meting van hun online domeinen
- Ze zijn ten alle tijden duidelijk en transparant over de oorsprong van de gebruikte data (zoals panel, census, settopbox)
- Ze zijn bereid om onafhankelijk te worden gemeten
- Ze zijn bereid om geauditeerd te worden
- Ze zullen streven naar oplossingen die cross-platform metingen en vergelijkingen mogelijk maken.
Het TV Charter is in lijn met het onlangs aangekondigde wereldwijde WFA-initiatief dat is opgezet om de stem van de adverteerder te laten horen over het thema van cross mediaal media onderzoek. Het ondersteunt de vastberadenheid van de WFA om sector-overschrijdende consensus te bereiken over belangrijke principes voor onderzoek, in samenwerking met TV-bedrijven, online platforms en onderzoekbureaus.
Bron: Screenforce