• Home
  • Het Media Loket
    • Referenties
    • Disclaimer
  • Mediaonderzoek in Nederland
  • Contact
  • Mediavacatures
Image
  • Online
    • Internet
    • Mobiele telefonie-SMS
  • Print
    • Dagbladen
    • Tijdschriften
  • RTV
    • Radio
    • Televisie
  • Mediabestedingen
  • Overige
    • Branches Doelgroepen
    • Brievenbus DM
    • Buitenreclame
    • Mediaonderzoek.nl
    • MWG
    • Onderzoeksbureaus
    • Oud nieuws
    • Overige mediumtypen
    • Soccernomics
    • Tijdsbesteding

DM Barometer: DM-budget herstelt

Door Peter Wiegman 
op 15 mei 2007 

De bestedingen aan directe kanalen zullen in het tweede kwartaal van dit jaar 39% van het totale marketingbudget bestrijken. Die verwachting spreken de 98 direct marketeers uit die hebben meegewerkt aan de DM Barometer van Adforesult en Mailmedia. Een jaar geleden gaven respondenten nog aan dat 33% van het totale marketingbudget naar directe kanalen zou gaan. Dat betekent dat we nu te maken hebben een stijging van 18%. De afgelopen twee kwartalen was het beeld negatiever. Direct marketeers spraken toen de verwachting uit dat het aandeel van direct marketing binnen het marketingbudget zou gaan dalen.


Als we kijken naar de verdeling van het directmarketingbudget in het tweede kwartaal, dan zien we dat direct mail weer bovenaan staat als het middel waar het meeste aan besteedt wordt (28%). In de vorige editie van de DM Barometer vocht direct mail nog om de eer met de eigen website. Maar nu volgt de website op de derde plek, met 18%, achter e-mailmarketing (20%). De andere kanalen volgen altijd op grote afstand, waarbij telemarketing de vierde plek inneemt (8%). Een jaar geleden was de verwachting dat in het tweede kwartaal het meest besteed zou worden aan de eigen website (20%), gevolgd door direct mail (19%) en e-mail (16%).

Op de vraag “˜welk middel denkt u in het tweede kwartaal voor het eerst te gaan inzetten‘, antwoordt 29% van de respondenten: viral marketing. Weblogs volgen met 17%, op de voet gevolgd door rss (16%). Digitale televisie, sms en webcast komen op de vierde plaats, met 11%.

Bron: Adfo Result

Channels: Brievenbus DM Mediabestedingen
13.251 x bekeken
Mediaonderzoek.nl
Copyright © 2023 Alle rechten voorbehouden
iThemes Builder van iThemes
Powered by WordPress
Creative Commons License

Mediaonderzoek.nl Cookies Policy

Deze website maakt gebruik van cookies. Bezoek onze Privacy Policy pagina voor meer informatie over onze privacy policy.

Close