• Home
  • Het Media Loket
    • Referenties
    • Disclaimer
  • Mediaonderzoek in Nederland
  • Contact
  • Mediavacatures
Image
  • Online
    • Internet
    • Mobiele telefonie-SMS
  • Print
    • Dagbladen
    • Tijdschriften
  • RTV
    • Radio
    • Televisie
  • Mediabestedingen
  • Overige
    • Branches Doelgroepen
    • Brievenbus DM
    • Buitenreclame
    • Mediaonderzoek.nl
    • MWG
    • Onderzoeksbureaus
    • Oud nieuws
    • Overige mediumtypen
    • Soccernomics
    • Tijdsbesteding

Bioscoopbezoek blijft bloeien

Door Peter Wiegman 
op 9 juli 2007 

Het aantal bioscoopbezoekers is in de eerste zes maanden 2007 met 6,6% gegroeid t.o.v. de eerste helft van 2006. In totaal noteerde de Nederlandse Federatie van de Cinematografie (NFC) 10,4 miljoen bezoekers en werd € 70,7 miljoen euro omgezet. De stijging wordt verklaard door kaskrakende releases als Spiderman 3, Shrek the Third, Pirates of the Caribbean en Mr. Beans Holiday. Het marktaandeel van de Nederlandse filmproducties is met 5,2% (€ 3,72 miljoen) nog altijd zeer bescheiden en gehalveerd ten opzichte van 2006. Er gingen 578.000 bezoeker(tje)s naar een Nederlandse film. Ernst, Bobby en de Geslepen Onix was met 225.000 bezoekers een belangrijke pijler in dit aandeel.

Channels: Overige mediumtypen
8.355 x bekeken
Mediaonderzoek.nl
Copyright © 2023 Alle rechten voorbehouden
iThemes Builder van iThemes
Powered by WordPress
Creative Commons License

Mediaonderzoek.nl Cookies Policy

Deze website maakt gebruik van cookies. Bezoek onze Privacy Policy pagina voor meer informatie over onze privacy policy.

Close