De vlag kan weer uit bij de Talpa Media Groep. Radio 538 staat op basis van de nieuwe luistercijfers (mei/juni) weer op de eerste plaats met een aandeel van 11,4%. Op enige afstand volgt Radio 2 met een aandeel van 10,7%. De grootste publieke radiozender levert daarmee een vol procent aandeel in ten opzichte van de vorige meting (april/mei). De gemiddelde luistertijd van radio neemt inmiddels zomerse waarden aan. In mei/juni luisterde de doelgroep 10+ gemiddeld 178 minuten per dag naar de radio. Dat is vergelijkbaar met een jaar geleden. In november/december was dat met 197 minuten een stuk hoger.
Luistertijd radio
Bron: CLO
De aandelen van de afzonderlijke stations staan in onderstaande tabel, waarbij onderaan de aandelen van commerciele en landelijke zenders bij elkaar zijn geteld. Hierin is te zien dat de commerciële zenders een aandeel hebben van bijna 50%.
Eerder deze week maakte het Radio Adviesbureau (RAB) bekend dat de bestedingen aan radioreclame in het tweede kwartaal van 2007 waren gestegen met 2,3% tot een bedrag dat net iets onder de € 71 miljoen ligt.