Vorige week vrijdag liep ik met een fotograaf van Reclameweek door de Baarnse bossen voor een paar foto’s en we struikelden over een groot aantal gesealde folderpakketten. Meteen even gevraagd of hij er een foto van wilde maken:
Vandaag in diezelfde Reclameweek het ‘nieuws’ dat Thuis Binnen Bereik een doorstart zal gaan maken. Thuis binnen bereik is het onderzoek naar het bereik, effect en waardering van ongeadresseerde brievenbusreclame (folders). Echter, die doorstart is al een jaar geleden aangekondigd en doorgevoerd. Op de meest recente dag van de brievenbusreclame maakte Stephen van Velthoven (Veldkamp) de nieuwste resultaten bekend. Behoorlijk belegen nieuws dus dat van die doorstart.
Eén van die resultaten was overigens dat we dertig folders per week per huishouden ontvangen. Dat hadden er dus meer kunnen zijn als alle gedrukte folders daadwerkelijk bezorgd zouden worden. Gemiddeld ligt het bezorgpercentage van folders op zo’n 77%. Dat betekent dat bijna een kwart op de één of andere manier niet aankomt.
Waar blijft die berg papier dan? Allemaal in het bos? Kun je die bomen beter laten staan lijkt me.