Posterscope, het mediabureau dat gespecialiseerd is in buitenreclame, komt vandaag met de Nederlandse versie van het Out of Home Consumer survey (OCS). In een aantal andere landen waar Posterscope actief is wordt al langer gewerkt met deze aanvullende studie op het bereiksonderzoek voor buitenreclame, maar vanaf vandaag hebben we een eigen NL-versie. Die versie is gebaseerd op een vragenset die is losgelaten op ruim 4.000 respondenten die eerder aan de NOM Doelgroepmonitor deelnamen. De output van het onderzoek moet het mediabureau in staat stellen om efficiënter en gerichter mediaruimte voor abri’s en billboards te kunnen inkopen. Vorig jaar werd hiertoe al het nieuwe bereiksonderzoek voor buitenreclame gepubliceerd, maar dat onderzoek kijkt niet of in mindere mate naar kwalitatieve elementen zoals koopintentie, interesses of productgebruik. Ook de consumptie van media komt uitgebreid aanbod in OCS.
Dus het wordt efficiënter besteed, dus op lange termijn bespaar je geld? Dit artikel had naar mijn mening wel wat duidelijker gemogen..
Ter verduidelijking:
Het OCS bekijkt het Out of Home landschap vanuit de ogen van consumenten en verantwoordt welke OOH touch points het beste aansluiten op hun levensstijl en meeste effect hebben.
Niet het medium maar de menselijke inzichten staan centraal binnen OCS. Inzichten die ons helpen om op een unieke wijze contact te maken met consumenten op de juiste plek, op het juiste moment met een boodschap die aansluit op hun individuele levensstijl. Met als resultaat beter onderbouwde OOH strategieën met een hoger rendement.