• Home
  • Het Media Loket
    • Referenties
    • Disclaimer
  • Mediaonderzoek in Nederland
  • Contact
  • Mediavacatures
Image
  • Online
    • Internet
    • Mobiele telefonie-SMS
  • Print
    • Dagbladen
    • Tijdschriften
  • RTV
    • Radio
    • Televisie
  • Mediabestedingen
  • Overige
    • Branches Doelgroepen
    • Brievenbus DM
    • Buitenreclame
    • Mediaonderzoek.nl
    • MWG
    • Onderzoeksbureaus
    • Oud nieuws
    • Overige mediumtypen
    • Soccernomics
    • Tijdsbesteding

VINEX rapporteert nu op uurbasis

Door Peter Wiegman 
op 16 oktober 2019 

Terwijl de radiostilte rond TMAM inmiddels oorverdovend stil is, wordt er op ‘zuilniveau’ volop geïnvesteerd. NLO kondigde onlangs de verrijking van data aan d.m.v. het rapporteren van ontvangstwijze en de koppeling met DGM. VINEX publiceert vandaag dat het op uurbasis kan rapporteren. Niet dat er elk uur nieuwe bereikcijfers zijn, maar het bereik van alle deelnemende EN getagte websites/apps kan per uur worden gerapporteerd. De kleinste eenheid tot nu toe was dagbereik. Daar komt nu dus uurbereik bij. Dat geeft mooie inzichten als je dat wegzet tegen bijvoorbeeld doelgroep en/of devices.

De metingen per uur tonen in een periode het gemiddelde bereik per uur van een eenheid. Dat kan een app zijn, een website, een device, een doelgroep of een genre.  De meest geaggregeerde analyse is die van de totale populatie, voor alle devices, alle sites en apps. Dat is een grove weergave van wanneer Nederland online is.

Op een gemiddelde dag in april 2019 was 43% van de Nederlanders (6 +) tussen 0.00 uur en 1.00 uur ’s nachts nog online. Daarna neemt het bereik sterk af tot circa 5% tussen 4.00 uur en 5.00 uur ‘s ochtends. Het online bereik (op de in NOBO gemeten platformen) begint vanaf 5.00 uur op te lopen en vanaf 11.00 uur tot 23.00 uur ligt het bereik per uur tussen 50% en 60%.

Meer gedetailleerde analyses zijn te vinden in deze PDF, waarin naast bereik per uur ook wordt gekeken naar tijdsduur en -volume. Dat is dan echt voor de liefhebbers.

 

 

Channels: Internet
1.575 x bekeken
Mediaonderzoek.nl
Copyright © 2023 Alle rechten voorbehouden
iThemes Builder van iThemes
Powered by WordPress
Creative Commons License

Mediaonderzoek.nl Cookies Policy

Deze website maakt gebruik van cookies. Bezoek onze Privacy Policy pagina voor meer informatie over onze privacy policy.

Close