Na een samenwerking van twee jaar is Stichting DMS (Decision Makers Survey) opgegaan in Stichting NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia). Decision Makers Survey wordt vanaf 2021 uitgevoerd en gepubliceerd door NOM en is daarmee onderdeel zijn van de grotere samenwerking tussen NOM, NLO, SKO en Vinex.
Vanaf 2019 hebben de twee stichtingen, die verantwoordelijk zijn voor bereiksonderzoek van print- en digitale mediamerken, al samengewerkt. Een deel van de steekproef van de Decision Makers Survey is ondervraagd in de NOM Print Monitor; dit is aangevuld met een business-to-business boost om zo voldoende decision makers in het onderzoek te betrekken.
NOM begeleidde het DMS onderzoek al op het onderzoekstechnisch gebied. Irena Petric, directeur van Stichting NOM: “Hierdoor zijn dezelfde onderzoeksmethoden en kwaliteitsstandaards van NOM toegepast in het DMS-onderzoek. Bovendien heeft de samenwerking veel efficiency-voordelen met zich meegebracht.”
NOM gaat in de toekomst speciale aandacht schenken aan de groep zakelijke beslissers en blijft relevante informatie leveren voor de planning van business-to-business communicatie. Swantje Brennecke, voorheen directeur van Stichting DMS, blijft betrokken bij NOM als adviseur voor zakelijke doelgroep.
Door de samenwerking met andere bereiksonderzoeken (NLO, SKO en Vinex) zullen er in de toekomst ook meer crossmediale inzichten over deze doelgroep mogelijk zijn.