• Home
  • Het Media Loket
    • Referenties
    • Disclaimer
  • Mediaonderzoek in Nederland
  • Contact
  • Mediavacatures
Image
  • Online
    • Internet
    • Mobiele telefonie-SMS
  • Print
    • Dagbladen
    • Tijdschriften
  • RTV
    • Radio
    • Televisie
  • Mediabestedingen
  • Overige
    • Branches Doelgroepen
    • Brievenbus DM
    • Buitenreclame
    • Mediaonderzoek.nl
    • MWG
    • Onderzoeksbureaus
    • Oud nieuws
    • Overige mediumtypen
    • Soccernomics
    • Tijdsbesteding

Dertig folders per week door de bus

Door Peter Wiegman 
op 23 mei 2007 

Tijdens de tiende Nationale Dag van de Brievenbusreclame werden naast de prijzen voor IKEA ook de actuele mediabestedingscijfers gepresenteerd. Daaruit bleek dat in 2006 de totale bestedingen aan ongeadresseerde brievenbusreclame zijn teruggelopen van € 681 miljoen in 2005 naar € 648 miljoen in 2006. Dat is een daling van 4,8%. Het is voor het derde opeenvolgende jaar dat de bestedingen dalen. De bestedingen bestaan uit twee componenten. Met een daling van 9,7% gaan de distributiekosten harder naar beneden dan de productiekosten (-3,0%).

Kerncijfers brievenbusreclame 2005/2006
Kerncijfers brievenbusreclame 2005/2006
Bron: DDMA Business Groep Verspreidingen



In tegenstelling tot de bestedingen is het volume (aantal folders) wel gestegen. Het totaal aantal bezorgde folders is in 2006 opgelopen naar ruim 11,8 miljard stuks. Ten opzichte van 2005 betekent dat een volumestijging van 2,6%. Per week per huishouden vallen er nu 30,3 folders door de bus. Dat is 4,5% meer dan een jaar geleden.

Bij dalende bestedingen en stijgend volume neemt de gemiddelde prijs per folder uiteraard af. De gemiddelde kosten zijn nu 5,5 eurocent per folder. Da’s eigenlijk helemaal niet zoveel. Voor een ansichtkaart bij de Bruna ben je meer kwijt . . .

Channels: Brievenbus DM Mediabestedingen
10.412 x bekeken
Mediaonderzoek.nl
Copyright © 2023 Alle rechten voorbehouden
iThemes Builder van iThemes
Powered by WordPress
Creative Commons License

Mediaonderzoek.nl Cookies Policy

Deze website maakt gebruik van cookies. Bezoek onze Privacy Policy pagina voor meer informatie over onze privacy policy.

Close