• Home
  • Het Media Loket
    • Referenties
    • Disclaimer
  • Mediaonderzoek in Nederland
  • Contact
  • Mediavacatures
Image
  • Media:Tijd
  • SKO
    • Dagelijkse kijkcijfers
    • Innovaties in het KijkOnderzoek
    • Nieuwe strategie: het video totaal
  • NLO
  • NOM
    • Bereiksonderzoek
    • Censusdata/oplage
    • Kidsmonitor
  • Online bereiksonderzoek
  • DMS
  • Affluent Survey
  • NOA
  • BRO
    • Verkeers- en passantentellingen
    • Onderzoek naar verplaatsingsgedrag
    • Objectinventarisatie
    • Zichtbaarheidstudie op basis van eye tracking
    • Modelling
    • CAFAS
  • Nielsen
  • MEP
  • MSS
  • Mailmonitor
  • Software
    • Adware
    • Media Buying Systems
    • Pointlogic
  • Adressen

NOM

Vanaf januari 2015 zijn NOM (verantwoordelijk voor bereikscijfers van dagbladen en tijdschriften) en HOI (verantwoordelijk voor oplage) gefuseerd. De organisatie gaat door onder de naam van NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia).

Dat betekent dat vanaf nu zowel oplagecijfers (cendusdata) als bereik van dagbladen en tijdschriften door dezelfde organisatie worden gepubliceerd. De naam HOI blijft gehandhaafd voor de certificering van oplage.

Tegelijkertijd heeft NOM haar ambities verbreed naar ‘het meten van het lezen van merken, ongeacht op welk platform’. Dit is in lijn met de wens van de markt om het bereik van het totale mediamerk in kaart te brengen. Hiervoor zullen zowel bereiksgegevens alsook censusgegevens worden gebruikt.

Mediaonderzoek.nl
Copyright © 2023 Alle rechten voorbehouden
iThemes Builder van iThemes
Powered by WordPress
Creative Commons License

Mediaonderzoek.nl Cookies Policy

Deze website maakt gebruik van cookies. Bezoek onze Privacy Policy pagina voor meer informatie over onze privacy policy.

Close