Pointlogic, een Nielsen Company is wereldwijd leider op het gebied van marketing planning oplossingen voor adverteerders, mediabureaus en media eigenaren. Met behulp van geavanceerde software helpt Pointlogic ROI te maximaliseren door het optimaliseren van bereik, resonantie en reactie binnen de doelgroep. Hieronder volgt een overzicht van de verschillende oplossingen die Pointlogic biedt.
Bizpoint
Het alloceren van budgetten over markten, merken en/of producten is een essentieel onderdeel van marketingplanning, maar het is niet ongebruikelijk dat dit gedaan wordt door het maken van slechts kleine wijzigingen ten opzichte van voorgaande jaren. Echter, hierdoor worden complexe merk- en productportfolio invloeden zoals marketingactiviteiten van de concurrentie, het belang van innovatie en korte- versus lange termijn doelen vaak niet voldoende meegenomen.
Bizpoint is een volledig op maat oplossing die helpt bij het genereren van budgetallocatiescenario’s gebaseerd op merk- en marktdata. Nadat u uw doelstellingen heeft geïdentificeerd, maakt Bizpoint gebruik van geavanceerde analytische methodes om op basis van de door u opgegeven informatie het optimale budget voor elke merk/marktcombinatie te bepalen. Middels diverse rapporten krijgt u inzicht in het ‘waarom’ zodat u onderbouwde aanbevelingen kan maken.
Brandpoint
Merken zouden moeten weten waar de beste kansen liggen voor hun producten en diensten, anders riskeren ze waardevolle marketingbudgetten te verliezen aan verspilde campagnes. De juiste merkstrategie vinden is vaak makkelijker gezegd dan gedaan in de alsmaar uitdagender wordende klantomgeving, waar consumer journeys zelden simpel en nooit rechttoe rechtaan zijn.
Brandpoint beantwoordt de vraag in welke richting uw merk zich zou moeten bewegen, rekening houdend met rationele en emotionele kenmerken van uw producten en diensten, om de positie in de markt te verstevigen en verder uit te bouwen.
Commspoint Influence
Consumenten komen tegenwoordig op zoveel verschillende manieren in aanraking met merken dat het moeilijk is om de optimale communicatiestrategie te bepalen. Deze taak wordt alleen maar overweldigender door de verscheidenheid aan gespecialiseerde bureaus die strijden voor hun positie in de markt. Met andere woorden, merken hebben handvatten nodig om door de bomen het bos te kunnen zien en de meest geschikte strategie te kunnen bepalen.
Commspoint Influence, internationaal marktleider op het gebied van strategische communicatieplanning, stelt organisaties in staat de optimale mix van kanalen te bepalen gegeven de communicatiedoelstellingen. De software maakt gebruik van een geavanceerde combinatie van vragenlijsten onder consumenten en media experts en de nieuwste innovaties op het gebied van analytische technieken om de optimale kanalen te bepalen voor het overbrengen van de boodschap aan de beoogde doelgroep.
Commspoint Journey
De tijden zijn veranderd en merken bepalen niet langer hoe de consumer journey eruitziet. Het zijn nu de consumenten die de trends maken, ervaringen delen en de relevantie van bedrijven beoordelen. Dit vraagt om een nieuwe aanpak om de consumer journey echt te begrijpen en marketingstrategieën hierop aan te passen.
Commspoint Journey is gebaseerd op grootschalig consumentenonderzoek om inzicht te kunnen geven in de gecompliceerde mengelmoes van emoties, houdingen en gedrag die komt kijken bij elke aankoop. Deze veelomvattende tool helpt merken om het aankoopproces van hun doelgroepen en producten te doorgronden en om marketingactiviteiten op basis hiervan gericht te kunnen inzetten.
Pinpoint
Het cross-mediaal plannen en verkopen vormt een groeiende uitdaging voor menig merk, bureau en media eigenaar. De grenzen tussen media vervagen in toenemende mate en organisaties zijn erop gebrand om meer te weten te komen over de gevolgen hiervan. De afstand die er vaak is tussen afdelingen aan de zijde van de media in- en verkoop zorgt er tegelijkertijd voor dat het voor de marketeer moeilijk wordt om cross-mediale campagnes goed te coördineren.
Pinpoint is een portfolio aan oplossingen ontwikkeld om deze uitdagingen het hoofd te bieden. Waar Commspoint Influence gericht is op strategische communicatieplanning, focussen de Pinpoint oplossingen juist op het overkomen van de uitdagingen op het gebied van tactische mediaplanning. Pinpoint ondersteunt de media-inkoop bij diverse media-eigenaren in de markt met inzichten en de optimalisatie van cross-mediaal bereik en contacten.
In Nederland biedt Pointlogics oplossing Pressure een kruistabellen module, om inzicht te krijgen in doelgroepen, alsmede een module voor print planning. Zowel marktbrede onderzoeken als bijv. de NOM onderzoeken en Decision Maker Survey als klant specifieke segmentatiestudies worden beschikbaar gemaakt via Pressure.
Pinpoint is de oplossing voor cross-mediale inzichten en planning en is beschikbaar in combinatie met data van bijv. GfK (GXL/MEP) en Media:Tijd (Tijdsbestedingsonderzoek, CrossMedia:Tijd).
Valuepoint voor adverteerders
Budgetten vaststellen, merkstrategieën definiëren en campagnes voeren is cruciaal, maar u weet slechts hoe succesvol marketinginspanningen zijn geweest als u de juiste manier heeft om effectiviteit te meten. Hoe kan anders de kwaliteit van werk beoordeeld worden en is het mogelijk onderbouwde discussies te houden over mogelijke verbeteringen?
Valuepoint geeft u de inzichten die u nodig heeft om de effectiviteit van uw marketingactiviteiten te beoordelen en de mogelijkheid om toekomstige campagnes op basis van deze inzichten te optimaliseren. Onze oplossing houdt rekening met een breed scala aan marketingactiviteiten, als bijv. betaalde offline en online media (bijv. TV, radio, display), in-store promoties en advertising, social media, sponsoring, zodat u daadwerkelijk inzicht krijgt in de ROI in elke fase van het aankoopproces.
Valuepoint voor media-eigenaren
Adverteerders zijn niet de enige organisaties die hun marketingeffectiviteit willen evalueren. Als media-eigenaar is het erg belangrijk om de effectiviteit van je kanalen te meten om er zeker van te zijn dat ze adverteerders de beste opbrengsten voor hun marketinguitgaven opleveren. Gewapend met de juiste informatie kunt u de mediamix optimaliseren, opbrengsten van uw kanalen verhogen en discussies met uw klanten en andere stakeholders omvormen. U wordt adviseur en strategisch partner i.p.v. verkoper van advertentieruimte.
Valuepoints cutting edge methodiek heeft voor u dezelfde toegevoegde waarde als voor adverteerders. De functionaliteiten van de software stellen u in staat communicatiedoelen te stellen, relatieve belangen af te wegen en effectcurves te creëren die exact de sweet spot tonen voor mediabestedingen. De inzichten die u vergaart door real-life campagnes stellen u in staat toekomstige campagnes te optimaliseren.
Dit is slechts een beknopt overzicht van onze marketing softwareproducten. Neem contact op met Pointlogic als u nog meer wilt weten.